Den vigtigste
person i dit liv er

dig

“Den der tror sig som færdiguddannet,
er mere færdig end uddannet”

Kinesisk ordsprog

Team Succes' kernekompetence

Personlig udviklingsforløb

Den enkelte elev modnes og bevidstgøres gennem et systematisk personlig udviklingsforløb, der tænder gnisten og medfører øget trivsel, motivation og fastholdelse. Eleven opnår via forløbet en større selvindsigt, selvtillid og engagement i skolen. Forandring opleves også i form af en positiv klassekultur, med større rummelighed og sundt læringsmiljø. Personlig udviklingsforløbet er over de sidste 15 år blevet finpudset bl.a. via evalueringer foretaget af Oxford Research, Institut for Lykkeforskning samt Socialt og Pædagogisk Udviklings- og Kursuscenter. Både eleverne, deres forældre og ikke mindst deres lærer tilkendegiver den positive effekt for eleverne og klassens fælles studiemiljø.

Effekten på de unge

Faglig Udvikling
0%
Personlig Udvikling
0%
Sociale Kompetencer
0%
Lyst til Fritidsjob
0%
Fritidsjob
0%

Hvad siger de unge?

Hvad siger de unge?

Målgruppe & Proces

Personlig udviklingsforløbet er skræddersyet til folkeskolens overbygning, 10. klasse, ungdomsuddannelser, klubber samt elever i ungdomsskoler.  Forløbets indhold og levering varierer afhængigt af elevernes alder. Forløbet består af ti lektioner fordelt over de tre temaer, fundament, spejlet og navigation. Forløbet strækker sig over et halvt skoleår. Undervisningsformen er dialogbaseret og varierer mellem oplæg, diskussion, gruppearbejde og praktiske øvelser. Nedenfor ses en detaljeret beskrivelse af processen.

Baseline måling
Inden forløbet igangsættes, fortages et overleveringsmøde med holdets relevante fagpersoner. Derudover deltager eleverne i en kvantitativ spørgeskema-undersøgelse hvor de tilkendegiver deres vurdering af egen trivsel, faglige, personlige og sociale kompetencer
1
Fundament
Består af 4 lektioner, hvor der arbejdes med emner som team-work, kommunikation, aktiv lytning og disciplin. Lektionerne giver eleverne et solidt fundament i forståelsen af de sociale spilleregler, der er en nødvendighed for at fungere i et fællesskab.
2
Spejlet
Består af 4 lektioner, hvor der arbejdes med de bløde værdier. Den enkelte elev skal opnå større selvindsigt, modenhed og stilles overfor spørgsmål som:

Hvem er den vigtigste person i dit liv?
Hvem er du?
Hvor er du henne om 10 år?
Hvem er ansvarlig for din succes/fiasko?

Spejlet er med til at åbne elevernes øjne for egne styrker og svagheder. Derudover er formålet, at eleverne gør op med offerrollen og indser, at den største forhindring for deres succes er dem selv.
3
Navigation
Består af 2 lektioner, hvor der arbejdes med emnerne fokus, mål og drømme. Målet er at eleverne motiveres og får ambitioner for dem selv. De klædes på med værktøjer, til at opsætte klare mål for deres videre skoleforløb og arbejde effektivt, og koncentreret for at realisere disse.
4
Dimission
Gennemførslen af forløbet fejres med en fin diplomoverrækkelse som anerkendelse af elevernes deltagelse. Diplomet har en motiverende effekt og kan anvendes til bl.a. jobsøgning.
5
Endline måling
Forløbet afsluttes med at eleverne deltager i endnu en kvantitativ spørgskema-undersøgelse for at måle deres udvikling og evaluere forløbet. Resultaterne opsættes i en afslutningsrapport, hvorefter vi afslutter med et overleveringsmøde til de respektive fagpersoner.
6

Klar på udvikling?

Hit us up!

Download pjecen for hhv. folkeskoler eller ungdomsuddannelser hvor personlig-udviklingsforløbet uddybes yderligere med bl.a. forløbets effekt, forløbsscenarier, praktiske informationer samt pris.