Den vigtigste
person i dit liv er
dig
“Den der tror sig som færdiguddannet,
er mere færdig end uddannet”
Kinesisk ordsprog
Team Succes' kernekompetence
Personlig udviklingsforløb
Den enkelte elev modnes og bevidstgøres gennem et systematisk personlig udviklingsforløb, der tænder gnisten og medfører øget trivsel, motivation og fastholdelse. Eleven opnår via forløbet en større selvindsigt, selvtillid og engagement i skolen. Forandring opleves også i form af en positiv klassekultur, med større rummelighed og sundt læringsmiljø. Personlig udviklingsforløbet er over de sidste 15 år blevet finpudset bl.a. via evalueringer foretaget af Oxford Research, Institut for Lykkeforskning samt Socialt og Pædagogisk Udviklings- og Kursuscenter. Både eleverne, deres forældre og ikke mindst deres lærer tilkendegiver den positive effekt for eleverne og klassens fælles studiemiljø.
Effekten på de unge
Målgruppe & Proces
Personlig udviklingsforløbet er skræddersyet til folkeskolens overbygning, 10. klasse, ungdomsuddannelser, klubber samt elever i ungdomsskoler. Forløbets indhold og levering varierer afhængigt af elevernes alder. Forløbet består af ti lektioner fordelt over de tre temaer, fundament, spejlet og navigation. Forløbet strækker sig over et halvt skoleår. Undervisningsformen er dialogbaseret og varierer mellem oplæg, diskussion, gruppearbejde og praktiske øvelser. Nedenfor ses en detaljeret beskrivelse af processen.

Baseline måling

Fundament

Spejlet
Hvem er den vigtigste person i dit liv?
Hvem er du?
Hvor er du henne om 10 år?
Hvem er ansvarlig for din succes/fiasko?
Spejlet er med til at åbne elevernes øjne for egne styrker og svagheder. Derudover er formålet, at eleverne gør op med offerrollen og indser, at den største forhindring for deres succes er dem selv.

Navigation

Dimission

Endline måling
Klar på udvikling?
Hit us up!
Download pjecen for hhv. folkeskoler eller ungdomsuddannelser hvor personlig-udviklingsforløbet uddybes yderligere med bl.a. forløbets effekt, forløbsscenarier, praktiske informationer samt pris.